Black & White 2
Ádám 2005.12.13. 14:11
A 2001-ben nagy várakozás után megjelent Black & White sajnos nem aratott osztatlan sikert, mindazok ellenére, hogy a szaksajtó a mennyekig áldotta a játékot az előzetesekben. Az Isten-szimulátorok atyja által készített játék nem nyújtotta azt az érzést a játékosnak, hogy ténylegesen egy Istenség bőrébe bújhat. Peter Molyneux szerint azonban mindez nemsokára megváltozik a Black & White 2-vel...
Amit leginkább megpróbáltak megváltoztatni, az a Black & White 1 játékmenete. Végre sokkal hatékonyabban tudjuk irányítani népünket és állatunkat, hála a sok új varázslatnak, parancsnak és nem utolsósorban a beígért új kezelőfelületeknek. A harc is nagyobb szerepet kap, mint az elődben, így most már könnyen és kényelmesen állíthatunk fel hatalmas létszámú seregeket, építhetünk védőfalat a városaink köré és végül a legfontosabb: most már indirekt parancsokat is oszthatunk hadseregünknek. Ha a jó oldalon állunk és növelni szeretnénk birodalmunkat, el sem kell hagynunk városunkat. Egyszerűen olyanná kell azt építenünk, hogy a szomszédos városok lakóit olyannyira meggyőzzük városunk és saját magunk erényeiről, hogy azok önszántukból átköltözzenek. Ebben segítenek minket különböző épületek, dekorációk, valamint egy kellemes növényzet kiépítése. Természetesen módunkban áll a többi várost egyszerűen lerohanni hadseregünkkel, ha esetleg a gonosz oldalon állnánk.
Az első részben sokan picit el voltak veszve, főleg a játék elején, hogy most akkor melyik oldalon is állnak. Molyneux azt igéri, ez is megváltozik: ezentúl területünk minden részlete annak lesz tükre, hogy mennyire vagyunk jók vagy gonoszok. A növényzet, az élőlények, földjeink és minden annak függvényében változik, hogy melyik "oldalon" állunk. Természetesen szörnyünk a megszokott módon ismét a viselkedésünk szerint fejlődik.
Grafikailag is monumentális változáson ment át a játék; Molyneux állításai szerint minden mai lehetőséget ki fog használni az új 3D-s motor, és a screenshottokból ítélve ezen kijelentés nem tűnik alaptalannak. A hatalmas gyönyörű és színes tájaknak, sok kis részlettel ellátott világnak , na meg persze a nagyon látványos, realisztikus szőrrel borított szörnyünknek köszönhetően garantáltan mindenkinek le fog esni az álla. Ezen kívül nagyon érdekes, hogy mennyire befolyásolható a világ a játékos által. A szörny kinézete például teljesen beállítható, az eddigi alapbeállitások mellett most már olyan apróságokat is megváltoztathatunk, mint a szőrének hossza. Ha nagyon hosszúra állítjuk, akkor egyfolytában a verejtéket fogja törölgetni magárol, ha túl rövidre, akkor meg remegni fog a hideg miatt. Az új motornak köszönhetően teremtményünk arckifejezése is beállítottságunk szerint fog változni.
A játék fejlesztése alatt az egyik leglényegesebb téma az, hogy a fejlesztők hogyan tudnak teljes cselekvési szabadságot adni az isten szerepét betöltő játékosnak. Ennek elérése érdekében olyan lehetőségeket is kapunk, mint például az, hogy gyerekeket képezhetünk katonává vagy rossz Istenként az ellenünk indított felkeléseket véres módszerekkel leverhetjük, majd a "gonosztevőket" megkínozhatjuk. A háborúskodásban is sok új lehetőség van, így például "Isten kezünkre" ráköthetünk egy hadsereget, felemelhetünk egy követ, amivel az ellenséges város falában lyukat ütünk, és erre reagálva hadseregünk támadást intéz a frissen keletkezett résen keresztül.
Hála a sok újításnak és annak, hogy a fejlesztői gárda nagyon odafigyel a felhasználók akaratára (a konzultációkra 10 magazin képviselőit hívják meg és az ő szavazatuk alapján dől el, hogy például mi lesz az egyik a két új állat közül!), most tényleg van rá esély, hogy azt kapjuk, ami a Black & White 1 lehetett volna: egy isteni Isten-szimulátort.
Értékelés:
Grafika: 25/25 Zene: 23/25 Hangulat: 23/25 Játékélmény: 24/25 Értékelés: 95 %
|