World of Warcraft
Ádám 2005.12.13. 13:36
Igencsak vissza kell tekintenem az elmúlt évek eseményeibe, ha meg szeretném találni a World of Warcraft első felbukkanását. Szerencsére a HCGamer.hu kereső rendszere ebben is segítségemre volt, és meg is találtam az első hírecskét, amit véletlenül éppen én írtam :) Úgyhogy ne is csodálkozzatok azon, hogy most, cirka három és fél évvel a bejelentés és kb. két héttel az európai megjelenés után ismét csak én leszek az, aki billentyűzetet ragad és bemutatja a játékot...(igen, a Tovább gombra kell bökni :-)
Azt hiszem, a Warcraft-sorozatot nagyon nem kell bemutatnom senkinek. Aki esetleg még óvodába járt volna akkor, amikor az első két rész napvilágot látott, az sem maradt le semmiről, mert 2002-ben és 2003-ban is megcsodálhattuk a harmadik epizód egy-egy újabb darabját. Az igazság az, hogy ezeket érdemes végigtolni, mielőtt az ember nekivág a WoW-nak, hogy legalább egy kis fogalma legyen, milyen világ fog a szeme elé tárulni, amint bepötyögi a login nevet és passwordöt. Ez a bemutató a teljességet igencsak mellőzni fogja, mivel ahhoz alapnak a mellékelt szabálykönyv kb. 200 oldalát kellene lefordítanom. Ehhez pedig semmi kedvem :), inkább írok arról, amit eddig a játékról megtudtam, kitapasztaltam. Úgy gondolom, ez segít a legtöbben abban, hogy az is megismerje egy kicsit a WoW-ot, akinek még nem volt alkalma kipróbálni.
A WoW természetesen ott folytatja, ahol azt már megszoktuk, azaz a két nagy szövetség, az Alliance és a Horde küzd egymás ellen Azeroth földjéért. Ennek megfelelően a két nagy kontinens számos kisebb részét három nagy csoportba osztották be. Vannak részek amelyek eredendően a Szövetséghez és vannak, melyek a Hordához tartoznak. Ezeket elfoglalni nem lehet, de természetesen meg lehet őket támadni és fel is lehet perzselni, de tartósan nem tud a másik oldal birtokába kerülni ez a terület. A harmadik, jóval érdekesebb rész az ún. Contested jelzővel ellátott területek, amelyek hovatartozása vitatott. Leginkább itt élhetjük ki a PvP hajlamainkat, mivel itt az elfoglalt területek, városok tartósan a saját oldalunkra kerülnek. Persze megfelelő védelem híján
ezek simán átkerülhetnek a másik oldalra. Másik fontos tulajdonsága ezeknek a helyeknek, hogy a PvP (Player vs Player) szerveren itt bármelyik ellenfél megtámadhat minket, míg PvE (Player vs Enviroment, vagy normál) szerveren csak akkor kerülhetünk konfliktusba, ha éppen PvP módba kerülünk. Aki esetleg nem kedveli a más játékosok elleni harcot, az nyugodtan válassza a normál szerverek valamelyikét, mivel ezeken a szervereken sem lehet unatkozni. Erről a WoW változatos és igencsak szerteágazó küldetés-rendszere gondoskodik.
Értékelés:
Grafika: 24/25 Zene: 23/25 Hangulat: 24/25 Játékélmény: 24/25 Értékelés: 95 %
|