Quake 4
Ádám 2005.12.12. 13:16
A klasszikus FPS-ek egyik kiemelkedő darabjának megérkezett a folytatása. Az Activision kiadásában a Quake visszatért, ezúttal a magányos játékosokhoz is.
Nem kis izgalommal ültem le a Quake 4 elé a hétvégen, nem igazán rajongok ugyanis az FPS-ekért, de azért mégiscsak egy klasszikusról van szó, tehát, kötelező feladatnak igyekeztem felfogni. Azért nem bántam meg… A Quake 4-et Raven Software fejlesztette az Id Software DOOM 3 motorját használva. Az eredményen látszik is, szinte egy az egyben a DOOM 3-at kapjuk, viszont az optimalizálásoknak köszönhetően sokkal gördülékenyebben fut a játék.
A készítők az egyjátékos módra helyezték a hangsúlyt, de természetesen játszhatunk egymás ellen is a külön erre a célra kialakított pályákon öt játékmódban: DeathMatch, TeamDeathMatch, Tournament, Capture the Flag, Team Capture the Flag.
Egyjátékos módban nem magányos harcosként kell megmentenünk a világot, ugyanis ezúttal mások is segítségünkre lesznek, amint Matthew Kane szuperhíró bőrébe bújva a Rhino Squad tagjaként vesszük fel a harcot a Strogg-ok ellen. Ettől föggetlenül egészen csapatalapú FPS-ről van szó, mindössze a teljesen script-vezérelt történetben időnként segítnünk kell csapattársainknak, vagy éppen ők segítenek nekünk a továbbjutásban. Feladataink között szerepel majd technikusok megvédése, orvosok kísérgetése a sebesültekhez, de végső célunk a Nexus elpusztítása lesz.
A pályák jól lettek megtervezve, a fény-árnyék hatások nagyszerűen érvényesülnek. Egyes fegyvereken található lámpa is, melynek nagy hasznát vehetjük. Összesen 10 fegyver szerepel a játékban: Blaster, Machinegun, Shotgun, Hyperblaster, Grenade Launcher, Nailgun, Rocket Launcher, Railgun, Lightning Gun, Dark Matter Gun. A külső és belső helyszínek egyaránt részletesen kidolgozottak. A gépeket például emberi szervek, testek működtetik, így folyamatosan lüktetnek elég érdekes látványt nyújtva. A monitorok a DOOM 3-ban megszokott módon működnek. A történet során járműveket is használhatunk, lövöldözhetünk lebegő tankkal, és lépegetővel is. Ugyanazon a helyszínen többször is végig kell majd mennünk, mégsem unalmas a játék.
Amennyiben megsérülünk, az elsősegélycsomagok és páncélok mellett kérhetjük az orvos vagy technikus segítségét is, amennyiben a közelünkben vannak. Ekkor a Medal of Honor Pacific Assault-ból ismerős módon az orvos felgyógyít, a technikus pedig megjavítja a páncélunkat. Viszont halál esetén nem tud feltámasztani az orvos, hiába áll mellettünk.
A történet vége felé elkapnak az idegenek és átalakítanak minket is, amit saját szemszögből nézünk végig. Szerencsére az utolsó pillanatban megmentenek a társaink, így elménk ép marad és az emberek oldalán küzdünk tovább. Miután elpusztítottuk a Nexus-t, a záró moziban láthatjuk, hogy parancsnokunk kap egy telefonhívást, majd felénk fordul és gondterhelt arccal a következőt mondja: You have new orders, azaz várható a folytatás.
A mentésnél lényeges megjegyezni, hogy a sima és autosave mellett 4 quicksave-vel dolgozik a gép, azaz ha véletlenül pont halál előtt vagy rossz helyzetben nyomunk gyorsmentést, nincs nagy gond, ugyanis még megvannak az előző gyorsmentéseink is, és visszatölthetjük azok valamelyikét.
A hangulat fantasztikus, ami elsősorban a zökkenőmentes megjelenítésnek és a grafikának köszönhető, de sokat dob rajta a folyamatos rádiókommunikáció is, valamint a játék motorjával készült átvezető videók. Klasszikus játékmenetet kapunk, akárcsak 10-15 évvel ezelőtt, viszont mai grafikai szinten. Érdemes kipróbálni.
(TB)
Rendszerkövetelmény: Windows 2000/XP, Pentium 4 2.0 GHz vagy Athlon XP 2000+, 512MB RAM, DirectX 9.0c, 64MB 3D grafikus kártya
|