Empires Earth 2.:The Art of Supremacy
Ádám 2005.12.10. 12:44
Az április derekán érkezett Empire Earth II igen kellemes próbálkozás volt, s állíthatjuk, hogy játékélményével továbbvitte az első rész által gerjesztett hagyományokat. A jópár játszható nép, a korok közti ugrálás és a kissmilliárd különböző egység mind-mind a stratégia javára váltak, s már a megjelenés napján tudni lehetett, hogy ez bizony még mindig nem minden, közeleg a kiegészítő.
Empire Earth II: The Art of Supremacy
Az expanzió a jövő év tavaszán kerül a boltokba, s mint minden ilyen irányú mű, rengeteg új egységet, térképet és nyalánkságot hoz majd - ám igazán érdemi változásokra a harmadik részig (?) várni kell. Bár a Mad doc szakemberei váltig állítják, hogy az Art of Supremacy a játék minden aspektusát mérföldekkel jobbá teszi az alapjátékhoz képest, az ilyesfajta kijelentéseket túl sokan nem hiszik el.
Az eredeti kiadás tizennégy civilizációjához immáron újabb négy csatlakozik, s az első két versenyző terémészetesen a mindenhol jelenlevő oroszok és franciák, kik főként az e nemzetiségű rajongók kedvéért kerültek fel a lemezkére. Ez utóbbi állítás talán nem vonatkozik a Zulu és a Maasai népekre, hisz’ feltehetőleg vajmi kevesen hallottak arrafelé az Empire Earth-sorozatról, vagy akár a számítógépről. Ellenben nagy változatosságot nyújthat eme két sötétbőrű csoportosulás vezénylése, hiszen igazán mostoha körülmények közepette állhatjuk ki a történelem viszontagságait. Természetesen mindannyiuknak meglesz a maguk speciális egységük, mint például a maguk korában és régiójában félelmetes Zulu harcosok, az orosz howitzerek, vagy épp csini Rafaele lopakodó repülőgépek, melyek sunyiban bombázhatják vissza ellenfeleinket a sötét középkorba. Említést érdemelnek még a vadiúj afrikai papok, kik jóval azelőtt, hogy bármelyik egyéb náció felfedezné a harctéri elsősegélynyújtás lehetőségét, képesek meggyógyítani sebesült bajtársaikat. A fejlesztők tapasztalatai szerint a korai időkben egy olyan csokihadsereg, mely ilyen papokkal van megtámogatva, sáskaként képes végigsöpörni egy egész kontinensen.
Három teljesen új, természetesen történelmi háttérrel megtámogatott hadjáratot játszhat végig mindazon szerencsés csoport, kik pénzt áldoznak jelen cikkünk témájára. A tartalmuk természetesen nem ismert, hiszen a készítők nem szeretnének lelőni egyetlen "poént" sem, ám annyi biztos, hogy mind az oroszok, mind a franciák (tehát az újonnan bekerült nemzetek) fontos szerepet játszanak majd mindegyikben. Ebből lehet tehát sejteni, hogy akár Napóleon csatározásait is magunkénak tudhatjuk majd - de ez persze csak spekuláció részemről.
Néhány apróbb játékmenetbeli fejlesztés is helyt kap majd a diszken, mint például az ágyúk tüzének megbuherálása. Az alapjátkban minden egység úgy reagált az ágyúgolyók becsapódására, mintha azok sima kardvágások vagy pisztolylövések lettek volna. A rajongók nyomásának engedve ez megváltozott, s a többtonnás vasgolyók érkezése nyomán szanaszét repülnek majd a drága pénzen vásárolt katonáink, mosolyt csalva ellenfelünk, s könnyeket a mi arcunkra. Nem is olyan lényegtelen e változás, hiszen ezáltal az ostromfegyverek hatékonysága nagyban megnőtt.
Két új játékmódot is kézhez kapunk majd, az egyikük a "Fealty" elnevezésű, melyben végleges szövetségeket köthetünk, vagy akár vazallusokat is szerezhetünk - avagy rosszabb esetben mi leszünk azok. A Tug-of-War-ban több csata dúl egyszerre, több helyszinen, s végül - mint egy sporteseményen - a párosítások győztesével kell megmérkőznünk.
Az Art of Supremacy mindezen információk alapján igencsak élvezetesnek ígérkezik, ám nagy valószínűség szerint nem hoz majd új rajongókat az Empire Earth-játékoknak - de a régieket sem veszti el. Ha tetszett az alapjáték, március közepén nyakigláb rohanj a legközelebbi szoftverárusító helyiségbe!
(Származik:www.hcgamer.hu)
|